O kampanii Krakow Royal Sports

Krakow Royal Sports opiera się na idei marki, która spaja 5 imprez sportowych, które są częścią oferty turystycznej stolicy Małopolski. To jednocześnie nazwa kampanii promocyjnej kierowanej do mieszkańców krajów Europy Zachodniej i USA.

Dlaczego sporty królewskie?

Kraków jest miastem, którym historia żyje w każdym zakątku. Wiele miejsc pamięta najwspanialsze chwile w dziejach Polski. Trudno nie zauważyć, że także sport ma swoje miejsce w tej bogatej historii.

To właśnie w królewskim Krakowie w 1364 roku, podczas zjazdu monarchów, odbył się pierwszy udokumentowany turniej rycerski w Polsce. To Kraków, jako kolebka polskości w czasie zaborów, był idealnym miejscem do powołania w 1884 roku jednego z pierwszych „gniazd" polskiego towarzystwa gimnastycznego „Sokół".

Z Galicji (złożonej w dużym stopniu z dzisiejszej Małopolski) idea sportu rozprzestrzeniała się po całej Polsce. To dzięki „Sokołowi" popularność zdobyła wśród Polaków piłka nożna. Dyscyplina, która króluje w Krakowie od 1906 roku. Wtedy powstały w stolicy Małopolski kluby Wisła i Cracovia. Najstarsze drużyny piłkarskie występujące dziś w Ekstraklasie.


Jakie imprezy są częścią Krakow Royal Sports?

W ramach kampanii Krakow Royal Sports 2010 będą promowane wydarzenia sportowe, które z jednej strony są atrakcyjne dla kibiców, z drugiej zaś w duzym stopniu pozwalają na aktywne uczestnictwo (np. Cracovia Maraton). Tegoroczna piątka sportów królewskich to:

· IX Cracovia Maraton, 25 kwietnia;

· III Turniej Grand Prix Polski w Siatkówce Plażowej Mężczyzn, 18-20 czerwca 2010;

· Tour De Pologne, Finał w Krakowie, 7 sierpnia;

· Międzynarodowe Regaty o Puchar Prezydenta Miasta Krakowa w Kajakarstwie Slalomowym, 12-13 czerwca;

· IV Otwarte Międzynarodowe Mistrzostwa Krakowa w Biegu Górskim „Bieg Trzech Kopców", 3 października.


Jakie działania promocyjne obejmie kampania?

Kampania obejmie swoim zasięgiem: Niemcy, Austrię, Francję, Włochy, Czechy i USA. Promocja będzie oparta o środki przekazu takie jak:

- internet (w tym formy multimedialne)

- outdoor

- reklamy w prasie międzynarodowej

- niestandardowe formy promocji (np. ambient)

Stroną kampanii i zarazem platformą informującą o poszczególnych imprezach będzie serwis sport.krakow.pl.